miercuri, 23 septembrie 2009

Simfonia aromelor


Foto: noul meu raft pentru mirodenii si ceaiuri

Iubesc bucataria ca spatiu (nu-i asa ca toate petrecerile reusite incep si se termina in bucatarie?) si bucataritul, de aceea va divulg cate un secret din bucataria familiei mele.

Secretele bucatariei pe care le gasesc cele mai importante sunt mirodeniile, aromele, condimentele, plantele aceastea fantastice care dau savoare si ne gadila simturile.

Zilele mele nu ar fi la fel fara ele: fara salvie in salata mea preferata, fara busuioc in supa de rosii, fara curry in orez, fara piperul verde in sosuri, fara ghimbir in puiul dulce-acrisor, fara rozmarin in aluatul de pizza. Mirodeniile sunt cele care ma inspira in inventarea unor noi retete, savoarea lor "se cere" in preparatele mele. E o adevarata alchimie pregatirea hranei, iar relatia mea cu mirodeniile are o semnificatie aparte in acest proces.

Va divulg si preferatele mele: salvia, pe care o ador in salata de rosii si rozmarinul, care da un gust de neuitat aluatului de paine sau pizza.

6 comentarii:

  1. Dupa postarea asta la tine in bucatarie e o adevarata simfonie a mirodeniilor;
    E asa de apetisant!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu raftul asta nou, parca imi face si mai mare placere sa bucataresc ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Aştept pizza. Sper să fie cu rozmarin...

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa stii ca maine mi-am planificat sa o execut. De fapt, as fi vrut azi, dar a cam fugit timpul cu plimbari. Evident, va fi cu rozmarin.

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte fain arata raftul tau!

    Am vazut ca ai acolo si ceaiuri. Imi permit sa fac o recomandare de ceai descoperit de mine recent: "Organism purificat" produs de Fares; este foarte bun pentru ten, piele in general; eu am baut cate 2 cani pe zi timp de 2 saptamani si se vad efectele pozitive.

    Spor la bucatarit!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc de pont, il stiu, e foarte bun. In genere ceaiurile de la Fares imi plac foarte mult. Acum il am de la ei ceai verde cu rozmarin. Imi mai placea foarte mult de la ei ceaiul energizant si cel de "somn bun".

    (Vania, vezi tu, facem ce facem si tot la rozmarin ajungem, pana si in ceai)

    RăspundețiȘtergere