marți, 19 mai 2009

Calatori imaginari

Azi as pleca undeva. Departe de carcoteala romaneasca, de oameni cu opinii care tin neaparat sa ti le arunce in fata, desi nu ai cerut niciodata asa ceva. Departe de proasta-crestere, de invadarea spatiului personal cu multa mitocanie.

Uneori mi se pare acceptabil, inteleg, chiar daca nu aprob si incerc sa ocolesc. Dar azi as vrea sa fiu in alta parte.

Si cum nu pot sa fiu, va invit sa calatorim imaginar.

Eu m-am gandit, am inchis ochii ... si vreau sa fiu aici:




si anume sa ma plimb pe stradute inguste, sa mananc fructe de mare la un restaurant mic si cochet si apoi sa ma opresc la chocolaterie tipica si sa degust 20 feluri de praline.

Inchide ochii si spune-mi unde ai vrea as fii acum?

4 comentarii:

  1. As vrea sa impartim pralinele :)).

    Am participat la un moment dat la un curs si una din intrebarile "sa ne cunoastem" a fost "Unde este locul tau preferat"; raspunsul meu a fost "In concediu" (ca paranteza, la acesta intrebare "corect" era sa spui un loc concret).

    Eu, cand imi vine dor de duca, m-as duce in concediu; am tot avut parte de concedii frumoase, asta e sigur.

    Dar... in ultimul timp, daca pleci in locuri noi (un oras din Europa, sa zicem Atena), ai atat de multe variante sa aflii ce e acolo, ce poti vizita, cum arata monumentul X, cladirea Y, incat cand ajungi acolo sentimentul de nou, placerea pe care o ai cand descoperi nu prea mai exista :D. Si asa iti promiti ca te duci acasa si aflii tot ce se poate despre noua ta descoperire; apoi te intorci si o vezi cu alti ochi.

    Cum e mai bine? Sa te documentezi si sa vizionezi toate imaginile de pe google, sau sa mai lasi si loc si nestiintei, surprizei? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu imbin principiile astea: ma informez un pic despre loc, pentru a-mi face un traseu oarecare in minte cu ce merita vizitat in zona respectiva. Un soi de mapare, reper. In realitate, intotdeauna descopar mult mai multe decat ma asteptam, mai ales amanuntele marunte fac farmecul: de ex, daca iti amintesti de Croatia vara trecuta ... restaurantele alea mici din cetatea Trogir, mirosul puternic de peste, piata de legume colorata cum nu am mai vazut, tuica lor traditionala cu plante aromatice, iahturile din port de care ziceai ca arata ca niste Ferrari ale ambarcatiilor, gustul smochinelor proaspete, limette-le din piata ... sunt atatea amanunte marunte ... si tocmai astea imi raman in minte pentru totdeauna. Feelingul locului ... acel ceva care il face diferit. Un conglomerat de culori, sunete, mirosuri, impresii, oameni.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe o plaja pustie:)

    RăspundețiȘtergere